Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Els Vos Jeanne Sauter - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Els Vos Jeanne Sauter - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Door: Els en Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Els Vos

15 Oktober 2012 | Australië, Alice Springs

Hallo allemaal, daar zijn we weer en nu in het hart van Australië. Eerst heel hartelijk dank voor jullie leuke reacties. We vinden het leuk dat jullie met ons mee genieten.
Vanmiddag zijn we hier aangekomen van de treinreis " the Ghan" die 26 uur duurde. Een hele mooie ervaring. De couchette is in onze ogen wat klein uitgevallen, maar we hebben ons uitstekend vermaakt. We hadden zelfs een eigen douche met opklapbare wc en was tafeltje! Dat zie je wel een keer op de foto's. En het eten was voortreffelijk of we in een 5 sterren restaurant zaten.
Vanmiddag kwamen we keurig op tijd op station van Alice Springs aan. Oei de warmte sloeg ons tegemoet, 32 graden volop zon met strakke blauwe lucht. En weer stond onze privé chauffeur op ons te wachten met onze namen erop. Maar daar stond dhr. en mevr.Vos op, Haha. Daar moest de chauffeur ook om lachen.
Fantastisch hotel en weer een mooie grote kamer!

We gaan even terug naar het vervolg van vorig bericht.
We waren gebleven bij Adelaide.
Naar de kangoeroo Island, nou dat begon al met slecht weer. Storm, regen en erg koud! En toen moesten we nog met de boot. Wat staat ons te wachten. De boot ging flink op en neer , de golven sloegen flink tegen de boot aan. Veel mensen werden misselijk en zo wit als een doek. En wij, als Hollandse meisjes hadden veel plezier en els knoeide flink met de koffie. Wij hadden nergens last van. Wij hebben op dit eiland heel veel gezien, zoals zeeleeuwen,koala's, kangoeroes en zee Robben . Allemaal in hun eigen omgeving. Geweldig. En prachtige rotsformaties langs de kust.
De volgende dag naar Barossa Valley. Vol met wijngaarden. Dus je leest het al! Om 11 uur nipten wij al aan 5 verschillende soorten wijn. Vroeg hè. Daarna deden we nog een wijnproeverij aan. En ook weer lekker genipt. En dat was nog niet genoeg. Want bij de heerlijke lunch stonden weer 2 kleine glaasjes bij het voorgerecht. Smiddags hebben we een leuk oud plaatsje bezocht en gewandeld om van de drank bij te komen.
Zaterdag hebben we heerlijk uitgeslapen en we hebben mooie botanische tuinen en parken bezocht.
En we hebben gratis 4 trouwerijen kunnen bijwonen in het park.
Savonds hebben we in een leuk restaurant vlees op steen gegrild.

We stonden verbaasd hoe lang de trein THE Ghan was. Wel 600 meter lang. Het paste niet op het perron, want we moesten via een verrijdbare trapjes eruit.
Vanmiddag hebben we een flinke wandeling gemaakt naar het centrum. Wat een verschil met de 3 grote steden die we eerder aan gedaan hebben. Nu zitten echt in outback Australië.
Morgen gaan we echt de Bush in en naar de Ayers rock.
Dus op mijn verjaardag zit ik midden in de Bush!
En savonds bij zonsondergang drinken wij een goed glaasje daarop.
We nemen nu hier weer afscheid en tot de volgende keer!
Veel liefs van els en Jeanne

• 15 Oktober 2012 - 13:07

Nelleke:

Dat klinkt goed daar. Wel spannend met die boot. Maar jullie zien keiveel volgens mij. Geniet ervan en wij drinken hier bij mooi herfstweer op de verjaardag van Jeanne. Groetje, Nelleke

• 15 Oktober 2012 - 13:10

Astrid :

Geniet nog maar lekker.wij doen wel been en buikspieroefeningen.haha.fijne verjaardag. Dikke kus. Xxx astrid en de woensdagclubluitjes.

• 15 Oktober 2012 - 15:21

JAN EN MIMI:

Hallo Els en Jeanne,
    Wat zien en beleven jullie toch veel, sla het goed op, op je harde schijf, want we willen het allemaal horen en de foto's zien natuurlijk. Jeanne gefeliciteerd met je verjaardag, geniet van een leuke dag en nip er eentje of twee. Blijf genieten,wij zijn steeds weer benieuwd naar jullie berichtjes. Leuk en geweldig dat we een beetje mee kunnen reizen, al zitten jullie aan de andere kant van de wereld.
    Liefs en groetjes van Jan en Mimi.

• 15 Oktober 2012 - 15:59

Plons En Paul Sauter:

Hi Jeanne

Happy Birthday and have a good one , zoals ze hier zeggen in Oz! Misschien zien jullie wel de zonsondergang bij Uluru. Geniet van alle speciale momenten.
    Wij kijken uit naar jullie komst hier in Perth, Western Australia.
    Lfs, Plons en Paul

• 15 Oktober 2012 - 16:30

Riek En Gonnie:

Hoi Jeanne en Eis,
    Wat een belevenissen maken jullie mee en wat zien jullie veel. Zo'n reis met de trein! Geweldig. Wel heel gevarieerd zo. Nu Alice Springs en dan de bush in.
    Dat wordt een hele bijzondere verjaardag. Jeanne proficiat daarmee en ga maar lekker door met genieten samen van deze mooie reis.
    Riek en Gonnie

• 15 Oktober 2012 - 16:51

Maria:

Allereerst Jeanne van harte gefeliciteerd met je verjaardag!maak er een gezellige dag van om nooit te vergeten!Ik ga zo jullie foto's bekijken,maar jullie maken zo heel wat mee en zien jullie veel mooie dieren en dingen.We hoorde dat in Sydney gesneeuwd had,maar daar hadden jullie geen last van,maar jullie maken wel verschillende weertype's mee.Gisteren hebben we Ed z'n verjaardag gevierd,was gezellig,verder is hier weinig te beleven.Tot de volgende mail......Dikke kus!!!

• 15 Oktober 2012 - 17:29

Yvonne:

Dag vakantiegangers,
    Hier ben ik weer!
    Jeanneke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, te gék om Alice Springs je verjaardag te vieren, wel even anders als in cuijk he?
    Maak er een super fijne dag van samen met Els.
    Ik drink een borrel op jouw verjaardag!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Proost en alle goeds!
    Een verjaardagszoen van yvonne

• 15 Oktober 2012 - 17:46

Jet:

Goh, wat maken jullie toch een fantastische reis.
    Ik ben er gewoon een beetje jaloers op. (grapje)
    Zo veel te zien, en mee te maken,geweldig.
    De wijn smaakt er vlgs. Mij goed.
    Hier begint het al echt herfst te worden, regen en wat vorst aan de grond.
    En dat terwijl het bij jullie 32graden is, heerlijk gevoel hè.
    Jeanne gefeliciteerd met je verjaardag,wat speciaal om dat daar te vieren.
    Ik drink er net als de anderen een goed glas wijn op.
    Gistermiddag verjaardag van Ed, was heel gezellig ( hebben je wel een beetje gemist, Els.)
    Ik kijk weer uit naar jullie verslag, geniet er met volle teugen van.
    Groetjes en een dikke kus, Jet.

• 15 Oktober 2012 - 18:15

Carin:

Wat een prachtige reis.
    Van harte gefeliciteerd, deze verjaardag zul je nooit meer vergeten.
    Veel plezier nog.
    Liefs Carin

• 15 Oktober 2012 - 20:11

Gerry En Arnold,:

Hoi dames

Wat een reis geweldig, geniet ervan. Jeanne gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van. Bedankt voor je mailtje. Wij genieten van Thomas,een leuk kereltje.
    Gr. Arnold en Gerry

• 15 Oktober 2012 - 20:40

Marlies:

ik vind het een eer om deze reis van jullie zo direct te kunnen meemaken, en ik kan nu vanuit hier meereizen. Prachtig, en een prettige verjaardag gewenst, groeten uit nijmegen marlies

• 16 Oktober 2012 - 08:36

Marja Selten:

Hoi Jeanne, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Je kunt tenminste genieten van de zonnige dagen,
    terwijl wij hier de herfstblaadjes zien vallen, maak er nog een mooie tijd van, groetjes ook voor els natuurlijk!

• 16 Oktober 2012 - 12:03

Carla:

Happy birthday to you, happy birthday to you!!!! happy birthday, dear Jeahaaaaaan!!!!!! happy birthday to you! hieperdepiep! HOERA!!!!!!!! Carla, Lieke, Femke en Teske

• 16 Oktober 2012 - 21:16

Toos Verberk.:

Jeanne, van harte gefeliciteerd en samen met Els er eentje op drinken.
    Nog even en je gaat ook al met pensioen!!
    Geniet van al het mooie wat jullie tegenkomen en meemaken.
    lieve groet Toos

• 16 Oktober 2012 - 23:08

Rikie:

hallo dames zo te zien gaat alles goed daar en jullie genieten er van ga zo door groetjes theo en rikie