Perth2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Els Vos Jeanne Sauter - WaarBenJij.nu Perth2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Els Vos Jeanne Sauter - WaarBenJij.nu

Perth2

Door: Els en jeanne

Blijf op de hoogte en volg Els Vos

28 Oktober 2012 | Australië, Perth

Hallo allemaal,
Oh wat een rust , gewoon lekker onze gang gaan, niet meer zo vroeg op. Alhoewel wij ontzettend genoten hebben van die vele trips. Ivm met de warmte was het fijn dat we vroeg op waren.
Nu hoeven smorgens geen wekker te zetten maar we worden toch vanzelf vroeg wakker.
Elke morgen buiten op het terras ontbijt, met een prachtig uitzicht op het meer. Met veel vogels om ons heen. Zij maken ons vroeg wakker met hun prachtig geluid.
Waar waren we gebleven?
Donderdag 25e: zijn we met Plons met de bus en trein naar Perth geweest. We hebben een prachtig park, Kings Park, bezocht. Botanische tuinen met bloemen, bomen, planten alleen uit heel australie. En Plons kon heel veel over vertellen, erg interessant.
Paul kwam ook even gezellig bij ons koffie drinken vanuit zijn werk. Het park was zo groot dat we hier bijna de hele dag waren.
vrijdag 26e: zijn we zelf langs het meer gelopen om naar Plons te gaan waar ze gym had. Daar hebben we heel gezellig met Australische mensen koffie gedronken.
Plons liet ons universiteit complex zien.
Smiddags zijn we gaan shoppen in Jooandaloop shoppingcentre.
Els heeft besloten om echt Hollands te gaan koken. Aard. Broccoli en gehaktballen en het was nog lekker ook. Elke keer eten we buiten, maar om half 8 is het echt donker en moeten we echt naar binnen vanwege de vele kleine beestjes. Het zijn gelukkig geen muggen. Maar ze komen op het licht af en dan zitten er wel miljoenen tegen het raam.
Zaterdag vierde Paul zijn verjaardag en hebben wij hun een handje geholpen met koud/ warm buffet. Van 16 tot 19 uur kwamen de vrienden op bezoek. Het was een zeer gezellige en leuke avond met Nederlandse en Australische mensen. Ze waren belangstellend naar onze reisverhalen. Er zijn maar weinig mensen die zoveel gezien hebben als wij.
Het was heel leuk om deze party mee te maken.
Savonds hebben we samen ook met Erik en Jeanette ( zoon met vriendin) een heerlijk afzakkertje genomen na een geslaagde avond.
Vandaag zijn we naar Fremantle geweest , ten zuiden van Perth. Een heel leuk vissers plaatstje een heel gezellige sfeer hangt daar. Rondgelopen en natuurlijk met een kopje ijs koffie. Mmmmm, dat was lekker!
We hebben een maritiemmuseum bezocht en het ging veel over Nederlandse VOC schepen , die voor de kust van australie vergaan zijn. Heel interessant, die historie.
Morgen gaan wij zelf naar Perth met de bus en trein, want we hebben al geoefend.
Het is nog steeds mooi weer, maar de temperatuur daalt een beetje van 27 graden van vandaag en morgen 25 graden. Erg hè.
Zo we stoppen weer en tot de volgende keer!
Groetjes Els en Jeanne. Nog bedankt voor jullie leuke reacties!

• 28 Oktober 2012 - 17:28

Jet:

Hallo,
    Wat een mooie foto's weer.
    Jullie genieten volop, dat is goed te zien op de foto's .
    Ook hebben jullie een echt Australies kleurtje gekregen, ziet er goed uit..
    Geniet er nog maar van, want hier moet je weer de winterjas aan.......
    Snachts vorst bij de grond( moeten s'morgens weer de ruiten van de auto schoon krabben)
    Wat een verschil met daar hè, heerlijk 27 Gr.
    Ja zo is het, dus ik zeg, GENIETEN en GENIETEN...........
    Liefs en een pakkerd van mij, Jet.

• 28 Oktober 2012 - 17:51

Anneke Hendriks:

Hello Ladys, I get home-sick just reading about you wonderfull trip. Breakfast on the terrus and
    ice koffee, yum!!
    Hope to hear all about your trip when I see you next ??
    Enjoy,
    Anneke.

• 28 Oktober 2012 - 18:11

Astrid:

Hoi hoi jongelui hardstikke leuk al die berichtjes en de fotos natuurlijk.
    Ik was gisteren een dagje naar utrecht.koud maar wel zonnig en savonds hardstikke lekker gegeten bij le bibelot op de oudegracht.
    Wij wilden graag naar denbosch maar er reden weer eens geen treinen tussen nijmegen en denbosch.er is bij de ns niets veranderd.dus volgende keer op naar dekorteputstraat in denbosch.en dan eten bij tante pietje.
    Genieten jullie nog maar lekker van deze geweldige vakantie. Ook van het weer. Het is hier maar 6 graden. Brrrrrrrrr. Heb lekker de verwarming aan. 22 graden.dikke kus. Xxx astrid en de katten mieke en dirkje.

• 28 Oktober 2012 - 18:13

Astrid:

Dit wilde ik nog even kwijt. De winkels liggen al volop met KERSTARTIKELEN.
    Denk er nog maar even niet aan. Doei doei. Astrid.

• 28 Oktober 2012 - 19:33

Maria:

Hoi dames,inderdaad de tijd gaat snel,over een goede week zijn jullie weer thuis!
    Maar eerst staat er nog een weekje Dubai op het lijstje!
    In de Plus van deze maand staat een artikel over mooie mensen die Australiers,die bewaar ik voor jullie,
    hier is alles onveranderd,tot de volgende mail Dikke kus Maria

• 28 Oktober 2012 - 19:46

Franca Van Den Boom:

dag Els en Jeanne, het is iedere keer weer leuk om jullie verhalen te lezen en de foto,s te bekijken. Jullie zien er heel goed uit. Het. Eten zal wel erg lekker zijn. ? Nog een fijne tijd. Groet, Franca

• 28 Oktober 2012 - 20:14

Nelleke:

Heerlijk toch, zo'n hollandse gehaktbal! Dat is pas echt vakantie zeker. Leuke foto' met de familie. Ik kan me voorstellen dat je zo bij de familie even bijkomt, want wat hebben jullie een afstand afgelegd. Geniet nog want hier kom je weer terecht in wintertijd. Ook gezellig, maar geen zonnig Austalie.

• 29 Oktober 2012 - 08:02

Carla:

wat leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen! samen met de foto's maakt het heeeeeel erg duidelijk dat jullie een supertijd hebben. niet nodig om te zeggen dat jullie vooral moeten doorgaan met genieten hè? Carla

• 29 Oktober 2012 - 10:32

Janneke:

Jullie worden de laatste week van jullie geweldige vakantie heerlijk verwent door Paul en Plons
    Als we de foto's zien maken jullie leuke uitstapjes en is het goed van eten en drinken en helemaal jaloers zijn we op jullie korte broeken en korte mouwtjes ,we hebben hier de winterjas al aan
    Geniet nog van de dagen in het verre en warme Australie
    Ed en Janneke xxx

• 29 Oktober 2012 - 13:00

Riek En Gonnie:

Na de vele indrukken van jullie rondreis in een rustiger tempo verder genieten van Perth en omgeving. Even bij tanken voor jullie richting Dubai gaan en dat allemaal bij een lekker weertje. Heerlijk. Aan de foto´s te zien hebben jullie nog geen zin om terug te komen. Buiten het feit dat Paul en Plons ouder zijn geworden, herkennen we ze nog wel van voor Australië.
    Groeten en nog een fijne anderhalve week.
    Riek en Gonnie

• 30 Oktober 2012 - 10:55

Gerry En Arnold:

Jullie genieten met volle teugen zo te zien. Wat een lekker weer. Hier is het al veel kouder.
    Geniet er nog enkele dagen van.
    Gr. Arnold en Gerry

• 30 Oktober 2012 - 10:55

Gerry En Arnold:

Geniet er nog enkele dagen van.
    Gr. Arnold en Gerry

• 30 Oktober 2012 - 23:17

Gerda Zachariasse:

Hoi Jeanne en Els,

Wat heerlijk dat weer daar zeg. Hier begint het al echt te herfsten! Doe vooral je broer de groetjes van mij jeanne als hij mij zich nog kan herinneren tenminste. Blijf lekker genieten van al het moois dat jullie gepresenteerd wordt maar daar twijfel ik in het geheel niet aan. Wat een reis en wat zien jullie veel. In gedachten reis ik een piepklein beetje mee.
    Tot het volgende bericht.
    groetjes gerda

• 01 November 2012 - 09:27

Rikie:

hallo dames zo te zien gaat alles goed mooi weer en een mooie reis maar de dagen tellen al weer geniet er nog van tot over een week groetjes theo en rikie