Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Els Vos Jeanne Sauter - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Els Vos Jeanne Sauter - WaarBenJij.nu

Adelaide

Door: Els en jeanne

Blijf op de hoogte en volg Els Vos

10 Oktober 2012 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal,
Eindelijk een berichtje van ons. Van Sydney zijn we met de trein naar Melbourne gegaan, die 12 uur duurde. Een prachtige reis door het platteland van Australië. We zagen van alles onderweg.
In Melbourne hebben we het heel druk gehad met de minitrip. De 1e dag hebben we een mooie tocht gemaakt, eerst door het centrum. Later op dag naar de koala's park waar we prachtig konden zien hoe ze in de natuur leven. Veel koala's hadden kleintjes. Een kwam uit de boom en konden we deze van heel dichtbij zien. Knip,knip,knip ja heel veel foto's!
En kangoeroes aten voedsel uit onze handen. Ie, het kriebelde wel.
Daarna reden we verder naar St. Phillip Island naar Penguins parade. Heel leuk! Bij zonsondergang komen die kleine Penguins vanuit het niets ineens met honderden uit de zee. Het strand werd verlicht, zodat we toch iets konden zien. Met de verrekijker konden wij het goed volgen. Hier mochten we niet fotograferen. hiervan kwamen we pas om half 12 thuis. Maar wel de moeite waard.
De 2e dag hebben we de Great Ocean road gedaan. Hele route helemaal langs de kust. Met heel veel views. Met hele mooie rotspartijen langs de kust. Moeilijk te omschrijven, zo mooi was het. Ook weer knip, knip,knip!
Gisteren zijn we vanuit Melbourne in Adelaide aangekomen , ook weer met de trein. Het landschap zag weer anders uit, heel veel koolzaadvelden, prachtig geel.
Vandaag een uitstapje door het centrum van Adelaide. heel anders dan Sydney of Melbourne. Vanmiddag hadden we vrij. Vandaag was het regenachtig en hebben we een museum bezocht. Australisch museum. Van alles wat. Aboriginals, dieren, zee, mineralen. Heel interessant.
En nu zitten we heerlijk op onze grote kamer op mijn eigen iPad. Lekker rustig, niet zo gestrest op de computer elders, maar nu op ons gemak. Maar wel binnen 2 uur onder betaling.
Ik ga straks toch proberen om wat foto's door te sturen. Ik hoop dat de foto's doorkomen.
Morgen mogen we om 5.15 uur op om naar de kangaroo island te gaan. Daar zijn we de hele dag zoet mee en savonds laat thuis. As vrijdag naar Barossa wijnstreek. Mmmmmmm. We nemen er een neutje op.
Zaterdag rustdag en zondag van Adelaide naar Alice Springs met THE GHAN! 26 uur! In een hele luxe couchette.
Dan kijken we weer,wanneer we op deze site terugkomen.
Veel liefs van Els en Jeanne.

• 10 Oktober 2012 - 11:06

Marja Selten:

Hoi luitjes, leuk om jullie verslagen te volgen, geniet van de reis!

• 10 Oktober 2012 - 12:11

Linda Roelofs:

Hoi Jeanne en Els,
    Wat een belevenis en leuk die koala,s.En dat kangaroe eiland lijkt me ook een gewaarwording.
    Jammer dat de foto,s nog niet lukken om te versturen,ik kijk er naar uit.
    Wens jullie weer veel plezier en reisgenot en kijk uit naar jullie volgende verslag.
    Groetjes vanuit bemmel Linda

• 10 Oktober 2012 - 13:05

Mieke Kole:

Hallo Els en Jeanne ,Wat maken jullie veel mee ,erg leuk om jullie reis te volgen . Geniet er nog lekker van .Loek en ik zijn weer opa en Oma .Onze Sander en Ytje hebben een zoon Lieuwe alles is goed gegaan . Veel plezier en geniet ervan . Groetjes Loek en Mieke

• 10 Oktober 2012 - 14:20

Jet:

Hoi Els en Jean,
    wat een geweldige trip maken jullie toch, leuk om alles zo te lezen.
    En dan die koala`s en andere dieren zo dichtbij te zien,fantastisch.
    Ik ben echt benieuwd naar de foto`s.
    morgen op naar het kangaroe eiland, dat wordt ook weer genieten.
    Kijk wel uit met die grote kangaroe`s hè, !!!!!!
    Kijk weer uit naar jullie volgende mail, liefs Jet.

• 10 Oktober 2012 - 19:33

Janneke En Ed:

Het is leuk te lezen hoe jullie je vermaken in Melbourne jullie doen en zien heel veel
    lange dagen en korte nachten!
    Dat wordt dadelijk een heel weekend jullie mooie foto's bekijken!
    We kijken weer uit naar jullie volgende mail
    P.S bedankt voor jullie felicitatie mail. Ed

• 10 Oktober 2012 - 20:26

Maria:

Hallo Els en Jeanne,
    Wat fijn dat jullie zo genieten van de flora en fauna daar in Australie!
    Ik kijk met regelmaat naar jullie verslagen.
    We kunnen denk ik een weekend plannen om al jullie foto's te bekijken!
    Hier is geen nieuws,dus tot de volgende mail.

• 11 Oktober 2012 - 09:08

Hey,

Leuk om jullie te kunnen volgen en zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin!
    Jeanne vat ook een neut van mij he, maar het zal er wel niet bij 1 blijven!?

Geniet er nog lekker van en we lezen de volgende berichtjes weer!

Lieve groetjes vanaf de Marialaan!

• 11 Oktober 2012 - 09:08

Hey,

Jeanne vat ook een neut van mij he, maar het zal er wel niet bij 1 blijven!?

Geniet er nog lekker van en we lezen de volgende berichtjes weer!

Lieve groetjes vanaf de Marialaan!

• 11 Oktober 2012 - 09:09

Selina:

beter dubbel dan niet he whahaha

• 13 Oktober 2012 - 22:00

Machteld:

Hoi Jeanne en Els,

Het is maar goed dat jullie veel foto's en een verslag maken, want met zoveel indrukken vergeet je anders veel!
    Hier is het echt herfst: veel regen vandaag, maar ook veel prachtig kleurende bomen.
    Afgelopen woensdag was het schitterend weer en hebben Inge en ik samen met Moeder een heel stuk gewandeld. Dat was echt genieten!
    Hier is het bijna gedaan met de verbouwing. Ferd en ik hebben de komende week vakantie.
    De meubels komen terug en hopelijk kunnen we ook nog een stukje wandelen...

Groetjes van Machteld

• 15 Oktober 2012 - 11:49

Huib En Ineke:

LieveJeanne, Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Een prachtige omgeving om 1 jaar ouder te worden. Heb je de zonsondergang bij de Uluru al gezien ?Geniet van deze dag. Lfs. Huib en Ineke

• 15 Oktober 2012 - 11:49

Huib En Ineke: