Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Els Vos Jeanne Sauter - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Els Vos Jeanne Sauter - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Door: Els en Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Els Vos

18 Oktober 2012 | Australië, Alice Springs

Allereerst heel hartelijk dank voor jullie lieve en leuke wensen voor mijn verjaardag. Deze dag heb ik goed gevierd!
Die dag begon al vroeg, want we gingen om 7 uur op pad naar Ayers Rock. we hadden een leuke chauffeur Tony.
Onze eerst stop was bij een Camel farm. Daar hebben we voor het eerst op een kameel gezeten. ( samen) het was spannend. Maar we hebben veel gelachen, in het begin liep de kameel gewoon en op het laatst met een drafje. En dat was toch heel leuk. Tegen Tony verteld dat de kamelenrit mijn verjaardags cadeautje was. Hij dacht dat ik 52 jaar geworden was! Dus niet, 63 jaar . En hij feliciteerde mij en later vertelde hij in de bus dat er 2 Hollandse dames in de bus zaten , waarvan er een jarig was. Congratulations! En we zaten ook nog in de bus nummer 63. Wat toevallig hè zie foto.
We hoorde dat het 49 graden was in Ayers rock, in de bus merkten wij dat niet, maar o wee als je de bus uitkomt. We moesten heel veel water drinken , en dat werd heel vaak herhaald. In de bus konden we iedere keer gekoeld water tappen. Dat was ook wel nodig!
Savonds bij de zonsondergang bij de Uluru ( de bekende rode rots) kregen we een glas champagne van de reisorganisatie en de hapjes. Geweldig toch en dat allemaal op mijn verjaardag.
Die nacht hebben we geslapen in de outback hotel. Echt in de Bush. De volgende dag ging de wekker om kwart voor 4. Om 5 ging de bus. Want nu gingen we naar de zonsopgang ook bij de uluru om 6 uur. Een hele mooie ervaring. Ook de rondleiding daarom heen.
Smiddags om 13 uur gingen we naar de Kings Canyon. Een heel klein plaatsje met 1 restaurant, een outbach lodge kamertjes,wel keurig verzorgd! 1 benzinestation en een kleine camping. En hier was het 39 graden. Op alle kamers hadden we airco. Dus lekker op balkon zitten was er niet bij. Ook daar hebben we prachtige zonsondergang gezien.
Vanmorgen hebben we een echte dingo gezien. Hij dronk water bij ons in de buurt. Wij dachten dat het een gewone hond was. Gelukkig heb ik daar foto's van gemaakt. Tony vertelde dat het toch een echte dingo was.
Vanmorgen hebben we een prachtige wandeling gemaakt in een droge rivier bedding van de Kings Canyon. Gelukkig was het nog vroeg, want rond 11 uur was het weer snikheet.
Vanmiddag weer retour naar Alice Springs en we zitten nu weer in het hetzelfde luxe hotel met gratis internet en weer contact per telefoon.
Morgen vertrekken we naar Darwin, nu per vliegtuig. Ook daar staan prachtige trips op ons te wachten. Dus je ziet wel, dat we een druk programma hebben en we genieten nog volop!
Tot de volgende keer. We weten niet of het lukt met internet anders schrijven we weer vanaf de 23 okt. Want dan zijn we bij mijn broer in Perth.
Veel liefs van Els en Jeanne .

Ps. Veel mensen konden de foto's niet vinden. Deze kun je vinden als je op het groene balkje zie je elsjeanneaussie en daarnaast, onze eerst reis. Daar klik je op.
Dan zie je Sydney en daar klik je ook op.
Dan vind je links in het vakje recente reisverslagen.
Klik op foto's 3 - 10- 2012 en daar vind je enkele van de 1000 foto's . Veel succes ermee.



  • 18 Oktober 2012 - 15:36

    Selina:

    Haha die Jeanne nooit gedacht dat je nog kameeltje zou gaan rijden.Zo zie je maar hoe ouder hoe gekker!
    Maar een hele leuke foto!

    Veel plezier nog!

    Grts van ons(maria,Renske en ik)

  • 18 Oktober 2012 - 16:24

    Linda Roelofs:

    Ha die Jeanne en els,
    Jeanne ten eerste nog van harte proficiat met je 63ste verjaardag.
    Ik wou nog langs komen maar het was toch iets uit de richting ha-ha.
    Leuke foto van jullie op het kameel,maar goed dat die bulten er tussen zitten anders val je er zo van af.
    Gaaf de foto van de dingo,want die zijn toch bijna uitgestorven?Dat hebben jullie maar mooi even vastgelegd.
    Ik wens jullie nog veel plezier en goed drinken he dames.
    Tot het volgende verslag.
    Groetjes Linda en de rest van de familie.

  • 18 Oktober 2012 - 17:27

    Maria:

    Hallo Els en Jeanne,
    Ik ga dadelijk weer proberen de foto's te bekijken,het was me tot nu toe niet gelukt! Zondag ga ik mt tante Marietje naar Kevelaar,ben daar nog nooit geweest.Morgen zijn jullie al drie weken op reis,wat gaat de tijd snel!!!Ik ben blij datjullie het goed naar de zin hebben!!,
    Tot het volgende verslag Groetjes Maria

  • 18 Oktober 2012 - 18:46

    Jan En Mimi:

    Hallo Els en Jeanne,
    Wat beleven en zien jullie toch veel, we gaan ook weer eens probeen de foto's te bekijken, nog steeds niet ge;ukt, het moet een keer goed gaan.
    De kameel heeft de rit toch wel overleeft, gemeen he, maar blijf genieten. De tijd hier vliegt voorbij, en denk voor jullie zeker,maar wat een ervaring.
    Tot de volgende aussie, groetjes en liefs,
    Jan en Mimi.

  • 18 Oktober 2012 - 21:43

    Ed En Janneke:

    Jean en Els het is iedere keer weer 'n genot om jullie verslagen te lezen
    Het is weer geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken,dat wordt dadelijk
    heel veel vertellen en heel lang bijslapen! (korte nachtjes)
    Het is ons gelukt de foto's te zien Els met een klein kaola beertje Jean bij een heel groot aquarium en jullie samen voor een monument heel erg leuk
    Geniet van de komende week en we kijken weer uit naar jullie volgend verslag
    Ed en Janneke xx

  • 19 Oktober 2012 - 07:28

    Sonja:

    Hoi jeanne en els,

    Wat een spannende en leuke reis hebben jullie daar meegemaakt.
    Ondanks de hitte daar,maar jullie konden nog toch echt genieten van jullie reis.
    Wees voorbereid want in Dubai, is nog de temperatuur nog hoger dan daar.
    Die tonny heeft gelijk je ziet nog veel jonger uit dan jou echte leeftijd,je ben ook nog zo vol energy voor een 60 jarige (hahahaha).
    Ik kan de foto niet vinden,ik zal zo weer even zoeken misschien vind ik het ook alsnog.

    Ik wens jullie nog fijne reis verder waar jullie ook naartoe gaan.

    liefs sonja

  • 19 Oktober 2012 - 07:28

    Sonja:

    Hoi jeanne en els,

    Wat een spannende en leuke reis hebben jullie daar meegemaakt.
    Ondanks de hitte daar,maar jullie konden nog toch echt genieten van jullie reis.
    Wees voorbereid want in Dubai, is nog de temperatuur nog hoger dan daar.
    Die tonny heeft gelijk je ziet nog veel jonger uit dan jou echte leeftijd,je ben ook nog zo vol energy voor een 60 jarige (hahahaha).
    Ik kan de foto niet vinden,ik zal zo weer even zoeken misschien vind ik het ook alsnog.

    Ik wens jullie nog fijne reis verder waar jullie ook naartoe gaan.

    liefs sonja

  • 19 Oktober 2012 - 07:28

    Sonja:

    Hoi jeanne en els,

    Wat een spannende en leuke reis hebben jullie daar meegemaakt.
    Ondanks de hitte daar,maar jullie konden nog toch echt genieten van jullie reis.
    Wees voorbereid want in Dubai, is nog de temperatuur nog hoger dan daar.
    Die tonny heeft gelijk je ziet nog veel jonger uit dan jou echte leeftijd,je ben ook nog zo vol energy voor een 60 jarige (hahahaha).
    Ik kan de foto niet vinden,ik zal zo weer even zoeken misschien vind ik het ook alsnog.

    Ik wens jullie nog fijne reis verder waar jullie ook naartoe gaan.

    liefs sonja

  • 19 Oktober 2012 - 09:59

    Jet:

    Wat een prachtige foto's .
    Ik weet nu hoe, en waar ik ze kan vinden.
    Wat een belevenissen, zien en maken jullie mee.
    Ook qua weer, van regen en kou, naar een temperatuur van 39 Gr.
    Heel leuk om jullie zo te volgen,en vooral nu met de foto's erbij.
    Jean dit is een verjaardag geweest, die je nooit meer vergeet denk ik...
    Nu op naar Darwin, (ws zitten jullie al daar, wij lopen zo veel uur achter qua tijd)
    Heerlijk, wat een reis, geniet ervan, kijk weer uit naar het volgend verslag.
    Liefs xxxxxxx, Jet.


  • 19 Oktober 2012 - 13:26

    Anneke Hendriks:

    Hi sjeanne, how'd ya be ??? I wish you both a great hoilday.
    My words to you are, "Enjoy girls "!!! Lifes to short, remeber its
    the moments that count !!
    Anneke (kiwi) !

  • 23 Oktober 2012 - 09:19

    Ies Ceelen:

    goeiemorgen jeanne (en els) Wat een verhalen zeg... Hoe houd je het vol met die temperaturen. Nee dan hier...HERFST. Met een paar mooie dagen waar we volop van profiteren. Onze pc is een tijdje ziek geweest...Nu weer hersteld en ik kreeg zowaar de laatste verslagen EN foto's. Dankjewel en Jeanne nog van harte en een gloedjenieuw GEZOND en blij levensjaar. Zo meteen print ik je adres uit voor de gymclubmeiden. (vorige week vakantie)en vertel hen alvast dat jullie het zo naar de zin hebben. Geniet maar weer wat je kunt maar neem ook eens rust..! Miscchien bij je broer. Hartelijke groeten uut Kuuk, liefs en tot de volgende 'meel' maar weer. ies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els Vos

Samen 5 weken op stap. Dubai en Australie.

Actief sinds 14 Sept. 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 10837

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 02 November 2012

Onze eerste reis

30 September 2012 - 30 September 2012

Sydney

Landen bezocht: